Lidé stále více prohlížejí webové stránky na chytrých telefonech a Google tomu přizpůsobuje své vyhledávání. Minulý týden společnost oznámila, že rozdělí svůj index na mobilní a desktopový. To znamená, že stránky přizpůsobené pro zobrazení na mobilech (nebo tzv. responzivní stránky, které se přizpůsobí jakékoli velikosti displeje) soupeří s ostatními mobilními stránkami, a desktopové stránky s desktopovými. Tento krok by měl zabránit tomu, aby uživateli na mobilu jako první vyskočil výsledek, který pro něj není snadno zobrazitelný.
Nově pak Google uvedl, že jelikož „většina lidí, co využívá vyhledávání Googlu, používá mobilní zařízení“, bude firma v budoucnu používat právě mobilní stránku jako hlavní vodítko při rozhodování, jak vysoko se stránka uživateli zobrazí ve výsledcích vyhledávání. Zatím je tato změna „ve stadiu experimentů, které budou opatrně pokračovat v následujících měsících“.
Správci webových stránek by si proto měli přečíst, v čem tato změna spočívá. Pokud totiž například nabízejí v mobilní verzi svých stránek jen omezené či špatně prolinkované informace, mohlo by to mít negativní dopad na jejich umístění ve vyhledávání, a tedy i na jejich návštěvnost.