V průběhu roku 2018 citelně stoupl počet českých uživatelů, navštěvujících webové stránky pomocí mobilního telefonu. Zvýšil se o více než půl milionu a dosáhl téměř 4,3 milionu reálných uživatelů.
Počet klasických počítačů připojených k internetu ve srovnání s prosincem 2017
stoupl o 200 tisíc. Naopak mírně poklesl počet uživatelů navštěvujících internet z tabletů – meziročně o 20 tisíc RU, na necelých 1,7 milionu, vyplývá to z dat Sdružení pro internetovou reklamu v ČR (SPIR) a monitorovacího nástroje pro sledování návštěvnosti NetMonitor.
Koncem roku se největšímu zájmu na českém internetu podle NetMonitoru těšila kategorie Cestování – prodej, která rostla výrazně právě na mobilních telefonech. Počet jejích návštěvníků se meziměsíčně zvýšil o více než 180 % (16 tisíc RU). O vánočních svátcích také stoupala návštěvnost Zájmových serverů.
Největší nárůst byl u této kategorie zaznamenán na tabletech (asi 20 %), dále na mobilních telefonech (8 %) a klasických PC (5 %). V prosinci se zvýšila také návštěvnost Komunitních webů, ke kterým patří mimo jiné seznamky. Ty navštěvovali uživatelé především z mobilních zařízení – nárůst počtu uživatelů z mobilních telefonů činil 3 % a z tabletů 6 %.
Významné sportovní události, které proběhly v prosinci (např. světový pohár v lyžování, biatlonu či skocích na lyžích), způsobily nárůst návštěvnosti v kategorii Sport. Počet uživatelů stoupl u sportovních webů na všech zařízeních, nejvíce však na mobilních telefonech (o více než 204 tisíc RU) a dále na počítačích (více než 107 tisíc RU). Další kategorií, která zaznamenala výrazný nárůst počtu návštěvníků, byly Mužské magazíny o životním stylu. Návštěvnost se zde zvýšila především na klasických PC (17 %, téměř 100 tisíc RU).